top of page

בואו נתעורר, הזמנה להיות מלכים - קבלה בודהיזם קורונה אנושות בחירות ועוד

מרגישים שהעולם השתגע? שההנהלה לא מתפקדת? שריפות הענק באוסטרליה, מגיפת קורונה, קריסות כלכליות, טלטלות על רקע ערך חיי האדם, שוויון וצדק חברתי (ג'ורג' פלויד, איאד אל-חלאק ועוד) ואנחנו רק באמצע 2020.


על פי חכמות עתיקות שונות (תורת הקבלה, הבודהיזם ועוד), שומדבר לא קורה סתם ואין מקריות, כלומר להכל יש סיבה. באנו לכאן להתפתח וללמוד והכל שיעורים ללמדנו.


אם נסתכל מהחלל על הכדור שלנו והיקום שלנו: נראה שהלכנו רחוק מידי בהרס הסביבה, בהתייחסות שלנו לטבע ולבעלי החיים, בריחוק ובניתוק שלנו זה מזה, בהדגשת הגבולות וההבדלים בינינו - כאינדיבידואלים, כחברות, כאומות ועוד. נראה שבנינו כלכלה מאוד לא איתנה אם היא קרסה ככ בקלות וככ מהר. נראה שהתמקדנו לא הכי מדויק - המרוץ אל מטרות טכנולוגיות וחומריות, על חשבון ערכים (דחויים לעתים) כמו אושר, שלוה, ערבות הדדית.


האדם ממבט על נראה לחוץ ומותש. האנושות ממבט על נראית מפולגת ואכזרית.

אדם לחוץ ומותש עושה בחירות גרועות. לכן ככה נראית האנושות.


עכשיו זמן טוב להתגבר על הפחד, על הלחץ והעייפות. להתגבר על הרגלים, נורמות ושיגרה. לבחור מחדש.


מה ההבדל בין מלך לקורבן? לקיחת האחריות. קורבן ירגיש ויסביר שעוללו לו, שאין לו ברירה, שהוא לכוד תחת החיים והנסיבות - כי ככה הוא רואה את הדברים. מלך ינהל את המצב, יבחר בחירות על פי צו מצפונו, על פי ערכיו, ינהיג את עצמו במסלול החיים שיבחר, מעל לכל הנסיבות.


זה הזמן בימים אלה לבחור מחדש איך לחיות את חיינו, להתייחס אל עצמנו ואל הסביבה, מהם הערכים והכוונות שלנו, עד כמה התחברנו פנימה והחוצה ומה אנחנו יכולים לעשות שייטיב עם עצמנו ועם הסביבה.


♡ שנרבה טוב בעולם.



bottom of page